van Cairns naar Darwin. - Reisverslag uit Broome, Australië van tommyboy - WaarBenJij.nu van Cairns naar Darwin. - Reisverslag uit Broome, Australië van tommyboy - WaarBenJij.nu

van Cairns naar Darwin.

Door: tommyboy

Blijf op de hoogte en volg

01 Juli 2007 | Australië, Broome

hey !!

ik had nog niet verteld van de trip van cairns naar darwin, dus dat zal ik er nu maar ff opzette.

nadat Barny weer goed liep heb ik in cairns meteen een paar mensen opgebeld die me al een smsje hadden gestuurd of ze mee konden rijden, 2 zweedse meiden wouden mee en heb ze dezelfde avond ontmoet en ze konden de volgende dag al gaan, kwam mij wel goed uit want had cairns al wel weer gezien, dezelfde avond liep ik in de stad en belde een duitser me op of ie ook nog meekon, tja wrom niet, dus volgende ochtend ergens afgesproken en meteen gaan rijden.
eerst een stuk door het regenwoud, supermooi en later door de outback ook mooi maar tja veel van hetzelfde, koeien, kangeroes, emoes en natuurlijk aboriginals. de helft van de weg had ik al een keer gereden. en zij wouden zo snel mogelijk naar darwin dus kon mooi doorrijden. maar na de t splitsing bij tennant creek had ik de weg nog niet gezien naar darwin en dus overal waar wat te bekijken valt ff kijken natuurlijk. onderweg nog een kangeroe aangereden, was nog niet dood maar bloede als een runt dus heb 'm ze'n nekkie omgedraait, taaie beesten, en 't is jammer dat 't al donker werd en die meiden meehad, want ik had er eigenlijk wel een kangeroebiefstukje van willen proeven maar jah dat gekloot in 't donker en hun vonden 't al helemaal geen goed plan (zijn vegetarisch) dus heb 't maar laten zitten.
hoe verder we naar boven reden werd het allemaal wat groener en mooier en onderweg nog lekker in 3 warmwaterbronnen gezwommen, wat ik ook in nieuw zeeland had gedaan, supermooi daar maar ik wist niet eens dat je die hier had in australie. later op naar katherine naar de nitmiluk gorge en de meiden zijn voor 2 uurtjes wezen kanoen, ik ben rond gaan lopen omdat je met de kano niet eens overal kon komen.
na dat allemaal zijn we 't kakadu national park ingegaan, prachtig maar heb er zoveel van gehoord dat ik toch wat meer van had verwacht, maar misschien ben ik nu ook wel een btje verwent en begint het gewoon te worden. daar naar watervallen geweest en gezwommen en allerlei rotstekeningen bekeken en niet eens een krokodil gezien. na 2 nachten in kakadu national park jaa 't is zoo groot, eruitgereden en we moesten nog een nachtje ergens slapen voordat we naar darwin reden omdat het al donker was, en s'nachts zijn er zoveel kangeroes dus kan je bter niet rijden. dus ben naar shady camp gegaan, een aussie zei me dat 't daar vol met krokodillen zat, dus ff checken. 50 kilometer dirt road en we kwamen daar aan toen de zon net aan het ondergaan was en zagen 2 crocs, toen eten klaargemaakt en daarna wouden we ff in het donker gaan kijken met zaklampen, je ziet hun ogen dan heel goed. wij dus naar het water ik ging op een soort dam staan wat het zoute water van het zoete water scheid en maar schijnen, daar 1 daar 1 daar 1, er lagen er ongeveer 8 in het water, schijn ik ineens voor me'n voeten, blijkt dat ik nog geen meter vanaf een 3 meter croc sta die in het water lag met ze'n staart naar mij toe. je ziet die beesten echt niet, goede camouflage.. volgende morgen was ik al vroeg op rond 5 uur om er nog een paar te zien maar zag helemaal niks vroeg in de morgen, nog wel een grote slang gezien en later rond 11/12 uur kwamen de crocs het water uit om lekker op te warmen in de zon.. prachtig en giga groot over 5 meter..
rond 2 uur zijn we daar weggereden opweg naar Darwin..

  • 01 Juli 2007 - 09:22

    Peter & Herma:

    Fantastisch die krokodillen, ben blij dat jij er stond en ikke niet! Heb je daar ook foto's van gemaakt en zet je die ook op de site? Doen ze daar nog wat mee met die krokodillen? Gezellig zo met de auto vol naar Darwin. Ben benieuwd wat je daar gaat zien. Have Fun.

  • 01 Juli 2007 - 09:30

    Joke:

    hey tom jij ziet nog steeds van alles dat je interesse wekt is het niet maar pas wel een beetje op met die grote jongens daar he want je praat er al net zo makkelijk over als wij over een hond haha maar natuurlijk wel even op blijven letten he want voor je het weet ben je stukje kwijt.verder gaat alles nog super met je zo te horen.en na de vorige keer je verhaal te hebben gelezen ben je al een aardige automonteur aan het worden.hier gaat alles z'n gangetje dat relaxte leventje dat bevalt je wel erg goed geloof ik he want je bent al best wel erg lang weg.maar ja het is je gegunt.nou ik hou maar weer op met mijn emotionele gezever de groetjes en natuurlijk een dikke knuf van mij joke.
    pas goed op jezelf

  • 01 Juli 2007 - 14:26

    Jan :


    Hey tom .

    Dit klinkt weer erg spanend , heb je met gemak al een ketting van kokodillen tanden .
    Je lijkt al aardig op onze vriend van de tv .
    Hoe langer je daar blijft hoe moeilijker het straks weer is om te wennen in oene .
    Want daar leef je in de zwembroek maar hier kun je de trui wel aan .
    Het is daar bij jou beter dan hier in nl elke dag regen en koud .
    Als ik beter tepas was , had ik je 14 dagen bezocht .
    Geintje ik ben het liefst in mijn eigen land en dat weet je wel .
    Hey als je de volgende keer weer een kangeroe aanrijd stoppen en een achterpoot er af en op het vuur er mee .
    Smaakt goed volgens mijn zwager en neef , die hebben er van gegeten maar is wel taai maar de smaak is goed en daar gaat het om .
    Dus tom vermaak je daar .
    Tot laaaaaaaters jan en fam .

  • 01 Juli 2007 - 17:05

    Mams:

    Lieve Tom,

    Ik snap heel goed dat er niet gezeurd mag worden en al helemaal niet door moeders, die dan ook nog ns een keer naar Australie komen, maar.....alsjeblieft, alsjeblieft blijf in hemelsnaam uit de buurt van die krokodillen, ik vind t echt maar helemaal niks al die enge verhalen, je weet toch wel dat die beesten razendsnel zijn en dat er al heel wat ongelukken mee zijn gebeurd?? doe je moeder een plezier en loop er voortaan met een ruime boog omheen en laat je al helemaal niet nog een keer verleiden er wel ff een te vangen, dat is echt levensgevaarlijk, man!!,wel weer mooie verhalen trouwens, vond t hartstikke leuk je van de week ff zo lekker lang aan de telefoon te hebben, gezelli....nog een paar weken en dan ga ik je zien...als je tenminste niet nog aan de andere kant van Australie zit, bedenk maar vast of er nog iets is wat ik voor je mee kan nemen.....

    take care xxxxxx
    see you soon,

    mams

  • 02 Juli 2007 - 10:33

    Anjes:

    Hey tommie..
    Toch maar niet de kangeroo gefild en laten drogen op het dak? zonde! was natuurlijk wel uniek geweest :P hahaha..
    maar jeetje. 1meter van je af zo'n croq? Nou dapper, maar mij niet gezien!
    Nou nog veel plezier daar tussen de croqies!!
    Dikke kus Anjes

  • 18 Juli 2007 - 18:14

    Stefan:

    Heey Bommytoy. .

    alles lekker daar?

  • 22 Juli 2007 - 21:23

    Chris:

    Hee Steve Erwin, kijk je uit met je wildlife animal soap ;)

    Tijd niet gesproken, kan je ook niet meer berijken lijkt het, afijn.

    Ik lees dat je weer een hoop heb meegemaakt, jansen achtige taferelen met die kangaroe ;)Is dat nou een snapper op die foto ?

    Houd je het nog steeds uit daar ? het lijkt al zo lang geleden dat ik je voor het laatst zag... wel stilletjes zo doordeweeks.

    Groetjes Chris




  • 25 Juli 2007 - 11:41

    Desi:

    Hallo, hier een klein berichtje uit sydney, ik heb een hele goeie vlucht gehad (veel geslapen) en vandaag al een hele toffe dag in Sydney. Vanmorgen hebben we de stad verkent en vanmiddag zijn we met een boot de zee opgegaan en zagen we een hele groep dolfijnen, een verdwaalde pinquin en twee reuzegrote walvissen!!! T was echt geweldig!!Nu ben ik samen met Sandrine in een hostel, want de bus van Tom moet eerst nog een beetje uitgemest worden, daar had ie na zijn lange trip geen tijd meer voor, maar gelukkig loopt t autootje wel weer als een zonnetje!!!
    Sandrine zat naast mij in t vliegtuig, zij kwam in Sydney huilend naar mij toe, toen ik op Tom zat te wachten, zij kon haar vriendin die haar zou ophalen niet bereiken, er blijkt wat mis te zijn gegaan in de communicatie en dus hebben wij haar maar meegenomen, ze was dolblij en kletst ons de oren van de kop, ze komt uit Zwitserland en spreekt Frans en een beetje engels, vrijdag gaat ze naar haar vriendin en trekken wij verder.Terwijl ik dit schrijf gloeit mijn hoofd, de zon scheen heftig vandaag en t was zeker 20 graden, heerlijk!!
    T is wel vroeg donker hier, net als bij ons in de winter, om een uur of 5.

    Nou, ik stop er weer mee,Sandrine wil ook nog even op internet en we zijn een beetje moe van alle indrukken,

    hou jullie op de hoogte, Tom is niet zo schrijverig meer,

    groetjes ,

    Desi

























  • 25 Juli 2007 - 19:10

    Valentijn:

    Hey pik, goed om te lezen dat je je zo goed vermaakt.... je moet natuurlijk niet alleen naar croc vlees kijken he ;-)

    Begreep van Stef dat je nog effe wegblijft... als je er nou gaat wonen moet je wel een gil geven,, kom ik je opzoeken.

    Hou je taai kerel en we spreken (ooit)

    Gr
    Vaal

  • 26 Juli 2007 - 08:51

    De Boutjes:

    hey,Dundee
    heb je al een mooie cowboy hoed voor oe moe gekocht? nog een paar kekke laarsies erbij en jullie kunnen zo naar een country club,een beetje line-dancen met aussie boeren lijkt me best tof.was de chocola lekker??
    dat is wel typisch Desi,de eerste de beste wildvreemde mee op sleeptouw nemen.nou zijn Zwitsers van nature niet aardig en als ze het wel zijn moet je donders goed op je centjes letten.maar wie weet is deze Sandrine de uitzondering die de regel bevestigd,hopen maar.
    hee jochie,had je die tuk-tuk niet even spic en span kunnen maken voor oe moe kwam? of dacht je van waar ik de hele dag mee opgescheept zit hoef ik 's nachts niet ook nog eens naast me te hebben....
    als je haar straks mee de bush bush in neemt,niet te dicht bij die crocs laten komen hoor,ze is onlangs 48 geworden en dientengevolge niet meer zo supersnel als eerder.
    verder (bijna) alles kits hiero.maak er wat van met z'n tweetjes en stuur nog wat spannende verhaaltjes.
    all the best uut Epe,

    greetzzz,Boutje1

  • 01 Augustus 2007 - 08:17

    Desi:

    Hallo, hier weer een klein berichtje uit australie, we zitten nu in Byron Bay, nog net iets ten zuiden van Brisbane. Het is hier overal heel mooi en ik snap nu ook wel waarom Tom niet zo veel meer schrijft, want het is haast niet bij te benen....alles is mooi hier, je ziet de hele dag aparte vogels en prachtige ver gezichten, net nog een hele mooie zonsondergang gezien aan t strand, de zon zo groot, de lucht zo rood, dat zie je bij ons echt niet.De mensen zijn hier allemaal heel aardig, heel relaxed, ik snap dat Tom zich hier op zn gemak voelt, hij past hier wel,de temperatuur wordt hier ook langzaam beter, al was t vandaag een bewolkte dag.meer naar beneden waren de nachten erg koud, maar overdag scheen de zon volop, ongeveer zoals op wintersport. Nu komen we volgens mij langzaam in t sub tropische klimaat, daar valt t minder op dat t hier winter is, al is t ook hier vroeg donker, ongeveer on half 6. Tom en ik gaan een plekje voor de nacht zoeken en een hapje te eten. Hou jullie op de hoogte!! groetjes, Desi

  • 01 Augustus 2007 - 10:51

    Kim:

    He Tom!!!

    Staan onze namen nog steeds op het bord bij de kruising bij Tennant Creek????
    Ben benieuwd!!

    Man, wat een verhalen weer en ik ben echt MEGAJALOERS!! Ik ben nu weer 3 maanden terug in Nederland en het is echt huilen hier...K*tweer en ben nu ook weer aan het werk, wat ik echt vreselijk vind.

    Na Sydney begin maart te hebben verlaten ben ik naar Zuid Oost Azie gegaan en heb daar nog 2 maanden rondgereisd! Dat was ook echt zoooo cool! Mocht je nog geld en tijd hebben zou ik dat ook nog ff meepakken hoor! Op z'n minst Thailand.

    Ik mis Oz echt zo erg niet normaal gewoon! Ben blij te horen dat het nog steeds goed met jou en Barny gaat! Leuk ook dat je de naam Barny hebt aangehouden ;-)

    Geniet er nog van!
    Groetjes Kim
    email: kkahamilton@gmail.com

  • 07 Augustus 2007 - 07:13

    Desi:

    hallo,Tom en ik zitten nu bij de prachtige eilandengroep whitsundays,helder blauw water, heerlijk weer en prachtige natuur, wat kan een mens nog meer wensen....We zijn met een boot de eilanden rond geweest,zag vanmiddag een waterschildpad zwemmen en ook nog grote blauwe vissen en andere grote vissen, gister zijn we t regenwoud ingeweest, weer hele mooie vogels gezien, sommige zelfs zo ongelooflijk tam dat Tom ze zelfs aan kon raken, volgens mij straalt hij ze in, ze komen gewoon op hem af....we zagen ook nog vogelbekdieren in een riviertje zwemmen, dat schijnt zelfs hier bijzonder te zijn, want die zijn maar op een paar plaatsen in Australie. Het weer is nu veel aangenamer dan in sydney,al blijven de nachten wel fris, maar dat is wel lekker om te slapen, we rijden nu ook wel s avonds door, zodat we overdag meer kunnen zien, dat is fijn maar ik blijf t een beetje eng vinden met de kangaroos, al heb ik er meer dood gezien dan levend, ze zitten toch wel langs de weg, en ik heb er een gezien die groter was dan mij!!, maar goed, gelukkig gaat alles tot nu toe prima, s avonds slapen we op een camping en s morgens vroeg vervolgen we onze tocht weer, ik schat dat we nu zo n 500 km van cairns zitten, daar wil ik nog graag duiken met Tom.Ik hoop dat dat ook nog gaat lukken, groetjes van ons allebei

  • 14 Augustus 2007 - 19:30

    Timmertjes:

    hoi tom

    sorry dat we al een tijdje niets hebben geschreven,maar het is niet van uit het oog uit het hart hoor.we zijn net terug van vakantie,lars loopt op krukken,te hard van de glijbaan afgegaan(hij heeft een botje in zijn voet gebroken).verder is alles goed met ons.je hebt het nog steeds naar je zin zo te lezen.nou tom veel plezier en de groetjes van ons allemaal

  • 14 Augustus 2007 - 21:02

    Peet:

    klinkt allemaal super daarzo, hier geen zomerweer dus dees geniet er nog maar van. Volgens mij heb je het zo naar je zin dat je ook wel een jaartje wilt blijven, maar wel terugkomen hoor....
    ik nog een paar daagjes vrij dan weer aan het werk. Heel veel plezier samen en geniet ervan!

    xxx voor beiden

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Broome

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 Oktober 2010

las vegas

03 Oktober 2010

las vegas

03 Oktober 2010

las vegas

05 Oktober 2007

weer ff in Bangkok

15 September 2007

Zit in Laos maar nog ff btje van aussie vertellen

Actief sinds 21 Okt. 2006
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 29520

Voorgaande reizen:

27 November 2011 - 17 Maart 2012

indonesie here we go!

30 Oktober 2010 - 11 November 2010

amerika here we come!

23 Oktober 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: