Zit in Laos maar nog ff btje van aussie vertellen - Reisverslag uit Vientiane, Laos van tommyboy - WaarBenJij.nu Zit in Laos maar nog ff btje van aussie vertellen - Reisverslag uit Vientiane, Laos van tommyboy - WaarBenJij.nu

Zit in Laos maar nog ff btje van aussie vertellen

Door: Tommy

Blijf op de hoogte en volg

15 September 2007 | Laos, Vientiane

hey allemaal!!
heb nu zolang niks van me laten horen dus zal nog ff btje van austalie eropzetten voordat ik het allemaal vergeten ben..

toen ik in darwin aangekomen ben heb ik daar nog een week gezeten en moest toen eigenlijk snel weer nieuwe reizigers vinden om weer mee verder te gaan.. maar btje te lui en alles heb ik dat uitgesteld tot het laatst en toen kreeg ik ineens een email van 3 oostenrijkers.. 2 meiden en 1 jongen die ik al 2 keer op de oostkust was tegengekomen.. ze vertelde dat hun busje kapot was gegaan en dat ze na een heel gedoe toch ook in Darwin aan waren gekomen.. ik meteen teruggemaild en toen hebben we afgesproken en een uur later zat ik bij ze in het hostel.. toen vertelde ze me dat ze net een uurtje terug een wicked campertje hadden geboekt over internet en die konden ze over 2 dagen ophalen.. dus ik zeg meteeen afbellen dat ding en dan reizen jullie gewoon met mij mee.. ik kon tot nu toe goed met ze opschieten dus dat kwam goed uit.. hun ff overlegd en dat vonden ze ook leuk en 't zou ze ook weer geld besparen dus hebben ze meteen gebeld dat 't niet doorging met dat campertje.. 2 dagen later zijn we vertrokken..
eerst na lichtfield national park wat vlak onder darwin lag en veel kleiner als kakadu nat park is en minder bekend maar het is minstens net zo mooi en misschien zelfs een btje mooier ook de afstanden zijn er niet zo groot dus je rijd er zo in ong een halve dag in en weer uit en dan heb je alles gezien.. giga mooie watervallen.. mooie beken en termietenhopen van wel 4 a 5 meter hoog ongelovelijk.. en nog veel meer er is zoveel te zien.. daar in het park overnacht 2 in een tentje en 2 in Barny.. (het busje) toen de volgende dag weer verder gereden en onderweg zagen we een bord waarop stond .. de oudste pub van 't northern teritory.. ok wij ff kijken dus komen we daar na 20 km dirt road aan bij een oude goudmijn maar die nog steeds in werking was.. nog 15 km naar de pub.. daar aangekomen blijkt het een of ander vervallen tja.. wat is het eigenlijk.. toch maar ff naar binnen en 't was allemaal zo oud joh.. ongelovelijk.. haha.. maar 't zag er wel leuk uit.. die kerel verzamelde echt vanalles alles stond ook helemaal vol en het leek wel of er niemand in 50 jaar meer aan is geweest.. zit er daar een kerel met ze'n grote grijze baard achter de bar, verder geen mens te bekennen, ongelovelijk.. daar gezeten biertje gedronken en die kerel maar moppen tappen we hebben er wel gelachen zeg.. maar 't blijkt dus dat het s'avonds aardig vol zit omdat al die mensen die in de mijn werken er dan zitten want verder is er ook geen reet te doen..
daarna dus weer verder gereden en ik zag op de kaart dat we ook een andere weg konden nemen om weer op de verharde weg te komen.. dat maar ff proberen he ..bter dan dezelfde weg terugrijden.. hekje open van de boer en weer dicht.. 10 km verder hekje open en weer dicht.. en ga zo maar door.. na ong 10 van die hekken te hebben gehad kilometers dirtroad die giga slecht was en een paar riviertjes wist ik niet meer of we wel op het goede pad waren.. en toen kwamen we ineens 2 van die ruige cowboys tegen in een grote 4wieldrive truck die net buffels hadden gevangen.. ze stopten meteeen en zijden.. how the fuck do you get here in that van... tja.. just driving zeg ik.. you're fucking crazy!.. haha ze snapte er weinig van.. en toen ik dus vroeg hoe het zat met de weg.. bleek dat we een verkeerde weg in waren gegaan en echt helemaal verkeerd waren.. dus.. we moesten het hele teringeind weer terugreiden.. en die Oostenrijkers zeiden al meteen.. ik snap niet dat ons campertje naar de klote is gegaan.. jij doet er 10 keer meer mee en dat ding rijdt nog steeds.. haha..

ik moet kappen..volgende keer weer verder.. moet de bus halen.. groeten..

  • 15 September 2007 - 07:58

    Stefan:

    Heey Bommytoy,

    mooi verhaal weer.
    Typisch ook die verbazing van die cowboys. . ze kennen Tommy nog niet. . das duidelijk.
    Ben benieuwd wat je allemaal nog meer meegemaakt hebt.
    Doe pa de groeten!

    Stef

  • 15 September 2007 - 08:11

    Peter & Herma:

    Fijn om weer wat van je te horen, en het gaat hartstikke goed.
    Geweldig. Ga zo door, en we horen graag weer van je.

  • 15 September 2007 - 14:43

    Patrick:

    hey kerel,

    now zo te lezen gaat het lekker daar en nu dan weer eens in een anderland mmm lijkt me ook wel wat zekah met die cowboy billys "hillbillys" maar goed om te horen dat het lekker gaat ik stap vanaaf weer in het vliegtuig naar nederland take care en de groeten aan je pa daar;)

    grz kamphouse :D

  • 15 September 2007 - 16:04

    Rob:

    jow tommy ik wou je nog bellen maar dat nummer pak je niet op of is de verkeerde ik weet het niet stuur ff je nummer door via mail ofzow hoor wel van je groeten rob

  • 21 September 2007 - 09:41

    Stefan:

    Heey Bommytoy. .

    vermaak je je nog een beetje daarzo? Je was weer net op tijd uit Shanghai zag ik op het nieuws .. flinke evacuatie geweest daar.
    Spreek je snel?

    Stef

  • 29 September 2007 - 21:16

    Johny:

    hai tom
    lang niet meer gesproken,maar als ik je verhalen lees, is er niets veranderd, nog steeds geweldige belevenissen. Je bent toch wel een bevoorrecht mens.Kom je in oktober terug? Of plak je er nog een periode bij aan.
    Hier gaat alles z'n gangetje, en met ons gaat het prima.

    de groetjes van Thijs en Rick en natuurlijk ook van ons.

  • 02 Oktober 2007 - 22:45

    De Boutjes:

    hey,Dundee
    morgen over 2 weken Uuner koefeest,dan ben je dus gewoon 1 jaar weg!!misschien een mooi moment om mekaar weer eens te huggen... drink haast geen bier meer,maar voor jou maak ik een uitzondering!heb laatst nog een hengeltje van je geleend om met Boutje 2 wat forelletjes te verschalken in Emst,we waren dus gewoon op zondag al om 07.30 uur daar en tot 10.30 uur ook wel een paar visjes gescoord,maar daarna was het gebeurd door het warme weer,nou zijn wij niet voor 1 gat te vangen dus toen maar met wat bekenden op het terras beland en een roseetje cq biertje verorbert,je betaalt tenslotte niet voor niets entree,wel dan?? nou,jochie papa gaat zo slapen want morge weer naar de markt en nog even wat doen aan m'n cursus techniek (ja,ja)want je bent nooit te oud om te leren toch?
    wie weet tot gauw en anders ziet wuule weh
    trouwens,ik hoor iets over een kippetje uit Deventer??? wel eerst met oompie overleggen he want die heeft ervaring met mensen van de andere kant van de ijssel,dus....
    nou... toedels en keep the spirit up!!
    Boutje 1

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Vientiane

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 Oktober 2010

las vegas

03 Oktober 2010

las vegas

03 Oktober 2010

las vegas

05 Oktober 2007

weer ff in Bangkok

15 September 2007

Zit in Laos maar nog ff btje van aussie vertellen

Actief sinds 21 Okt. 2006
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 29527

Voorgaande reizen:

27 November 2011 - 17 Maart 2012

indonesie here we go!

30 Oktober 2010 - 11 November 2010

amerika here we come!

23 Oktober 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: