nog in darwin... - Reisverslag uit Darwin, Australië van tommyboy - WaarBenJij.nu nog in darwin... - Reisverslag uit Darwin, Australië van tommyboy - WaarBenJij.nu

nog in darwin...

Door: tommyboy

Blijf op de hoogte en volg

18 Juni 2007 | Australië, Darwin

hallo 't laatste berichtje was nog niet alles...

na dat ik in airlie beach ben weggegaan
kwam ik door townsville waar ouwe johny woont, dus ging hem ff opzoeken, en mijn camperje was een btje raar aan het doen de hele tijd, bij 80 km per uur bleef ie stotteren, en hij deed het pas na de eerste 15 min rijden, ik had geen idee wat het was,dacht dat ie niet genoeg benzine kreeg dus had het brandstof filter al vervangen, was een beetje beter maar nog niet goed genoeg, toen maar ff alle dingetjes vernieuwd die je zo af en toe vernieuwen moet zoals bougies, bougiekabels, nieuwe puntjes, rotortje, kapje..enz maar dit was 't ook niet.. en johny kent iemand daar die aan auto's sleutelt dus ben daar maar heen gegaan,hij heeft de hele carburateur opengehaald en schoongemaakt, en 'n paar kleine dingetjes gedaan.. en me'n remmen waren ook 'n beetje aan het lekken, dus heeft ie daar meteen naar gekeken, bleek dat van 1 wiel de remmen nog goed waren rest allemaal lek..dat dus meteen vervangen en nieuwe remschoenen rondom (of hoe je die dingen ook noemt) toen nog 2 nieuwe achterbandjes en me'n auto reed weer perfect. ben toen nog een paar daagjes rond blijven hangen in Townsville en nog met johny naar de rodeo geweest was super!! een stier nam een gast op de horens en gaf 'm vliegles en er zijn van die clowns die een beetje om die stier heen rennen om 'm af te leiden als er iemand afvalt.. en 1 van die clowns ging in een plastic ton zitten met een gat in de onderkant zodat ie ermee kon rondlopen.. en een stier nam de ton met clown erin op ze'n horens en de ton zat er vast op, maar na ff schudden viel ie er weer af..haha

tja.. daarna doorgegaan naar cairns om een paar mensen op te pikken die naar darwin wouden omdat 't ongeveer 3000 km is, scheelt dat nog aardig in de brandstof kosten. maar opweg naar cairns bleek dat mijn bussie nog steeds niet goed liep, toen ik aangekomen was heb ik meteen tim opgebeld hij werkt in een garage en is supergoed met auto's, hij had me'n auto gefixt de laatste keer dat ik in cairns was (via de pastoor) ben daar heen gegaan en nadat ik vertelde hoe 't busje liep dacht ie dat waarschijnlijk de brandstofpomp niet genoeg benzine gaf en dat als ik dat wou 't zelf kon repareren met zijn gereedschap.. tja tuurlijk bespaart me weer een hoop geld ik dus opweg naar de garage om een nieuwe pomp te kopen gaat me'n dynamo die de hele reis al niet zo lekker meer was ook kapot! pomp was op voorraad maar de dynamo niet dus maar rondgereden langs alle garages op zoek naar een dynamo en net voordat 't 5 uur was en de winkels gingen sluiten,(zaterdag) vond ik een dynamo ergens in een garage, toen ik weg wou rijden was me'n accu leeg, gelukkig bij een garage dus ff naar binnen starthulp gevraagt en rijden maar weer.
ik heb dezelfde avond nog een nieuwe pomp eropgezet maar ben niet meer aan de dynamo begonnen. volgende dag dus zondag en aangezien ik die mensen ken van walter (die pastoor met een hanenkam en ringen door ze'n neus en weet ik veel wat)vroegen ze me of ik de volgende dag mee naar de kerk wou.. btje twijfelend maar ik dacht waarom niet weer eens wat anders.. ben ik mee gegaan naar de kerk en 't was volgens mij heel anders dan in nederland.. de muziek was veel moderner en ze stonden op 't podium met elektrische gitaren en een drumstel en een hele installatie, ik ga thuis nooit naar de kerk dus heb geen idee of 't in nederland ook zo gebeurt maar volgens mij in Oene niet, in het begin zat ik zo'n beetje voorin maar dat vond ik maar niks dus ben met de pauze achterin gaan staan tegen de tafel van de lekkere hapjes...hmm.. en Walter de pastoor stond naast me en 't viel me zo op dat ie (bijna) niet meezong en gewooon met mij aan het praten was als iedereen aan het zingen is.. nou is het niet zo dat iedereen moet zingen natuurlijk.. maar je verwacht 't toch wel van de pastoor.
na de kerk zijn we ergens uit eten gegaan met een paar man en daarna terug naar tim's huis, en ik dacht ik ga morgen de auto wel verder maken kan nu niet op zondag er aan gaan beginnen en verdomd tim zegt tegen me: zullen we je auto weer fixen? tja waarom niet.. dus hij heeft me geholpen die dynamo er uit te halen en in te zetten.. wel grappig trouwens in het service boek staat dat je de radiateur helemaal moet demonteren maar met een beetje geprutsel en gedraai ik lag onder de auto en hij zat in de auto (motor zit onder de voorstoelen)hebben we 't toch weer gefixed..
en nu loopt barny echt weer als een zonnetje!

reply op vorige berichtje:
ooh trouwens ik heb al een jerrycan haha maar tjah die was toen al empty, en ik ben hier lid van de anwb (racq) ik had ze toen al gebeld maar alleen de eerste 10 km slepen kreeg ik gratis en daarna 5 dollar de kilometer 't was ongeveer 150 km naar de volgende racq garage dus zou me 'n hoop geld kosten laat dat maar!! dan ga ik wel lopen...
oooh jan parkieten, kaketoes vanalles ik heb er nu zoveel gezien 't is niet echt bijzonder meer.. van de week nog een groep gezien van rond de 2000 ducorps kaketoes.

  • 18 Juni 2007 - 07:02

    Jan.:

    Hey tom.
    Hey jij wordt al een echte automonteur.
    Dat je dat allemaal durft teondernemen , gaat het niet goed dan sta je daar langs de weg .
    Ik moet er niet aan denken.
    Toch goed dat je daar een kennisen kring hebt opgebouwd , die je overal mee helpen ---klasse jongen .
    Maar ik zat tewachten op je bericht van de vogels , nu bij deze .
    Je hebt er natuurlijk zo veel gezien , dat je er niet meer zoveel op let.
    Maar zo te horen zitten er nog genoeg , maar tom alles in wildkleur of zitten er toch verschillende kleur mutaties .
    Hier was ik wel benieuwd naar .
    Hey je kon er niet een paar in de bus krijgen van die kaketoes ---ping ping ping ??
    De handel in NL moet door gaan ...... toch .
    Nu tom zie dat je de bus goed houd .
    Tot later jan en fam .

  • 18 Juni 2007 - 07:56

    Peter & Herma:

    Die Anwb daar lijkt dan meer op route mobiel hier...heb je geen bal aan. Mazzel dat er zoveel mensen zijn die je helpen willen met de auto, super!Je krijgt zo wel veel ervaring in het maken van auto's. Gaaf hé zo'n kerkdienst met gitaren en vlotte muziek en lekkere hapjes ? In nederland heb je dit ook wel. Ga maar een keer mee naar Bottombly in Drachten, samen kerkdienst is ook daar samen eten, samen feest. Heb je nog wel een beetje mooi weer? Hier is het momenteel nat. Ik zit hier lekker in Oene maar helaas kan nog niet genieten van lekker in de tuin zitten, onder de berkenboom met een goed boek en een glas wijn. Maak er wat van!

  • 18 Juni 2007 - 10:30

    Stefan:

    Zo zo. . ik heb een volleerde monteur in de familie hoor ik zo. . kom maar gauw weer eens terug dan . . want die auto van mij mankeert nog wel het een en ander aan :)
    Have fun nog!

    Stef

  • 18 Juni 2007 - 11:37

    Ingmar:

    He kerel,
    Het is toch wat met jou. Hier in nederland breng je alles naar de garage. Als je terug bent kun je gelijk aan de Reliant beginnen met al die ervaring die je daar krijgt.
    Zal je van de week een paar foto's van de BMW sturen, je weet niet wat je ziet.
    Tot laterz,
    Ingmar

  • 18 Juni 2007 - 19:20

    Mams:

    Ben onvoorstelbaar trots op je, hoe je het allemaal doet en je redt....maar pas alsjeblieft op met slangen en krokodillen, t is zo hap slik weg tommyboy...

    take care and be happy,

    xxx mams

  • 26 Juni 2007 - 05:55

    Jeffrey:

    eej beetje laat berichtje majaaa...
    Mooi dat alles zo goewd gaa. Als jij die groep vn die 2000 ducorps kaketoes meeneemt heb je als je ze in Nl vrkoopt $2.000.000. Noujaa daar kun je in Nl wl een moooi dierentuintje mee beginnen jij en nog meer.Vrdr gaat hier thuis ook alles goed mt de dieren.
    Doei doei!!!!!!!!

    Heb lol

  • 01 Juli 2007 - 07:40

    Sander Stegeman:

    Hallo Tom,

    Leuk om zo nu en dan een bericht van jouw te lezen en dan vooral te lezen dat het je goed gaat.

    ik zie je wel een keer bij oma.
    "t'giet oe goed bi'j al wa'j doet"

    Sander en Jeannet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Darwin

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 Oktober 2010

las vegas

03 Oktober 2010

las vegas

03 Oktober 2010

las vegas

05 Oktober 2007

weer ff in Bangkok

15 September 2007

Zit in Laos maar nog ff btje van aussie vertellen

Actief sinds 21 Okt. 2006
Verslag gelezen: 83
Totaal aantal bezoekers 29538

Voorgaande reizen:

27 November 2011 - 17 Maart 2012

indonesie here we go!

30 Oktober 2010 - 11 November 2010

amerika here we come!

23 Oktober 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: