ben er weer! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van tommyboy - WaarBenJij.nu ben er weer! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van tommyboy - WaarBenJij.nu

ben er weer!

Door: tommyboy

31 Mei 2007 | Australië, Brisbane

hey dat was weer een tijdje geleden, dus ik zou de maar weer wat opzetten.

na het vorrige berichtje toen ik nog in brisbane zat met anjes en jelmer, hebben we Becky (Rebecca) en zij ging toevallig dezelfde tour doen kanoen in de Noosa Everglades. we hebben haar toen meegenomen in 't bussie en zijn naar noosaville gereden waar becky in het hostel sliep en wij op de parkeerplaats van het hostel, in de morgen kwam er een busje en wij moesten er achteraanrijden omdat ie al vol zat, toen kregen we plastic tonnen om de spullen in te doen zodat 't niet nat word en zijn naar de boot gegaan om vervolgens naar een plaats te varen waar de kano's lagen, de kano's in en gaan met die banaan... 't was prachtig door de riviertjes met overhangende bomen enzo.. very nice..
onderweg ook nog een kleine slang gezien
die precies onder de kano doorzwom dus an gilde het uit haha.. later aangekomen op de camping, tentjes opzetten en eten klaarmaken.. na 't eten en 't was al donker liep an naar de wc en 2 min later hoor je in 1 keer een gil van an ah een slang.. tom kom eens hier en neem een fototoestel mee, lag er een mooie python van een meterje of 2.5 ,3 op een balk in de invalide toilet.
en de volgende dag waren wij nog aan het ontbijten toen de helft van de groep al aan het kanoen was en er kwamen guana's overal vandaan, dat is een soort van leguaan ofzo van minstens een meter lang.

na de 3 daagse tour zijn we terug naar het hostel gegaan, daar een nachtje geslapen en ik moest na een paar dagen al terug naar brisbane om anjes naar het vliegveld te brengen omdat ze nu toch echt naar huis wou. daarom besloot Jelmer dat ie met Becky verder ging reizen naar hervey bay om vanaf daar de fraser eiland trip te doen. Jelmer en becky op de bus naar hervey bay en toen waren we met ze'n 2en dus ik zeg tegen an waar wil je heen? en ze wou naar hervey bay 200 km verderop om het nog ff gezellig te hebben met becky en jelmer want ze moesten daar nog een dagje blijven wachten in hervey bay, op naar hervey bay dus en daar aangekomen bleken we nog eerder dan hun haha...

na dat allemaal teruggereden naar redcliffe een plaatsje net voor brisbane daar geslapen en de volgende dag nog een dagje in brisbane doorgebracht en heb s'avonds de bus dichtbij 't vliegveld neergezet en heb an de volgende ochtend afgezet, daar ging ze dan.. nu met een backpack op 'r rug als een echte backpacker.

na dit heb ik Bil gebeld jongen die ik al in sydney heb ontmoet en vroeg waar hij uithing.. bleek in redcliffe te zitten vlakbij dus.. daar heengereden en na 15 min zeg ik zullen we naar surfers paradise gaan kevin opzoeken want kevin had hier de laatste 2 dagen in aussie. (Kevin begon de reis met Bil en ik heb ze allebei ontmoet in sydney) dat leek 'm wel wat en we zijn meteen gegaan
2 dagen daar super.. kevin ging het land uit en had een gitaar heb dat ding toen overgekocht voor weinig.. maarjah kan helemaal geen gitaar spelen.. anyway.. daarna terug gereden naar redcliffe omdat bill moest werken voor een dag en daarna was ie 4 dagen vrij en we zijn toen weer helemaal naar beneden gereden naar Nimbin voor een dag en later naar byron bay voor 3 daagjes heb me helemaal kapotgelachen met die gast.. toen terug naar redfern Bil moest weer werken en ik ben toen op naar hervey bay gegaan om fraser eiland te doen.. dagje gewacht in hervey bay al wat mensen ontmoet die mee op de trip gingen. en daarna was het zover.
je krijgt met een groep van 11 mensen een groote 4wd jeep mee en genoeg eten en drinken, dan op de pond naar het eiland en je moet maar zien wat je doet daar.. 't was echt super daarzo door de bush met de 4wd en 't is echt zo ruig daar.. gelukkig had ik mijn rijbewijs nr gegeven want er waren maar 3 anderen alleen meiden die konden reiden en die hielden er niet zo van... mooi zo laat tom maar door het bos en over het strand heen crossen.. we waren na een uurtje bij lake mc kenzie dat is zoo mooi man.
kom je zo door de bossen lopen.. en dan ineens heb je dat meer voor je met spierwitte stranden en glashelder water superr!! An als je dit leest... dit heb je gemist... :P
na 2 uur daar te hebben liggen zonnen en zwemmen zijn we weer verder gegaan op naar de zee, avondeten maken en tentjes opzetten. en dan in het midden van de nacht allemaal dingo's om het kamp heen als wolven op zoek naar wat te eten.
volgende morgen zijn we naar de champagne pools geweest. dit zijn pools in de rotsen en die stromen over met hoog water en er zitten dus allemaal kleurrijke vissen in.. wel grappig alsof je in een aquarium zwemt.
je blijft hier dus 2 nachten 3 dagen overal een beetje rondrijden en vanalles zien zoals die meren, pools, riviertjes (waar je zelfs uit kan drinken),bossen, dingo's, schipwrak op 't strand en nog veel meer, fraser is Super..

na fraser nog een dagje na ouwehoeren met de groep in hervey bay en ben toen verder gegaan naar Bundaberg waar ik Jelmer ff heb opgezocht. hij werkt daar nu zoete aardappels sorteren en stekken met gevaar voor ze'n leven omdat zo af en toe de op 1 na giftigste slang ze'n kop opsteekt tussen de aardappels op de lopende band of in het veld, gekkenwerk.
de volgende dag naar de rumdistillery geweest en heb een rondleiding gehad hoe ze 't maken enzo.. Bundaberg Rum gemaakt door australiers voor australiers. dus niet in holland te koop. shit 't is best lekker.

• 31 Mei 2007 - 07:44

Peter & Herma:

Fijn om weer wat van je te horen, ik begon mmij al wat zorgen te maken. Afgelopen weekend nog even met Nick gepraat dus was ik weer op de hoogte. Geweldig mooi land lijkt het mij. Leuk dat je zoveel tochten onderneemt. Die witte stranden lijken mij ook wel wat. Slangen ben ik niet zo kapot van, die slang van jou kruipt vast ook nog wel ergens in Oene....Buurman Henk is wel geintresseerd in die Bundaberg Rum, neem op de terugweg maar een vaatje mee. Veel plezier, en gauw weer een berichtje achter laten.

• 31 Mei 2007 - 09:33

Stefan:

Ik lees het al weer. . je hoeft je niet te vervelen daarzo! :)
    Ben benieuwd hoe het er straks aan toe gaat als moeders erbij is :D Ik ga maar weer even verder met ploeteren hier. . er moet toch iemand werken hè ;)

Toedeloe

• 31 Mei 2007 - 09:37

Jan:

Hey tommy dat is lang geleden dat we iets gehoord hebben van je .
    Wij spraken je broer op de rommelmarkt .
    Hij zei alles kits met die tom , hij beld af en toe hoe het is .
    En dan nu een bericht van de trekker zelf .
    Erg leuk wat je allemaal onderneemd .
    Zo tehoren is het een erg mooi land met veel dieren slangen dingo s en dergelijke .
    En ben je nog grote jongens tegen gekomen in die zee , zwemmen doe je wel maar een hengeltje dan ???.
    Want een lekkere tonijn op de gril is toch erg lekker .
    Wij vinden het erg fijn voor je dat jij je zo goed vermaakt daar .
    Of heb je al een beetje zin om terug tekomen .
    Nee geintje , je broer zei o tom die blijft daar nog wel een tijdje , hij vermaakt zich prima .
    Nu jongen op naar de volgende rit en laat dat ook weer even horen .
    De mats jan en fam .

• 31 Mei 2007 - 13:20

Marloes:

heej tom! dat is zeker een tijdje geleden toevallig dat me ma nick aan de tel had en vroeg hoe t met je was...ma zo te lezen heb je het nog steeds erg na je zin!en ook weer veel meegemaakt!erg leuk allemaal..nou tot het volgende bericht dan maar;)
    ik ga strx weer ff 3 uurtjes werken.
    liefs Marloes

• 31 Mei 2007 - 15:39

Kamphouse:

jo 4wdriver....

het is zeker een tijd terug.... maar dat maakt niet uit zo te lezen heb je weer veel meegemaakt en das alleen maar mooi.. ik ga zo als het nu lijkt in augustus naar america voor een tijd een beetje werken das wel wat anders als de heledag rond cruisen..... maar goed dat mag de pret nie drukke

now mate!! have fun...

greetz da kamphouse

• 31 Mei 2007 - 16:56

Joke:

hey tom dat is lang geleden man wij maar wachten op maar weer eens een berichtje maar goed gelukkig heb je nog familie die houdt ons wel een beetje op de hoogte die 3 maanden zijn al wel voorbij dat je als alternatief had als het niet beviel daar je gaat zo onderhand al mooi op het jaar aan maar goed dat ik niet met je heb gewed want dan had ik dik verloren. ik vindt het onwijs te gek dat je het daar zo naar je zin hebt.je beleefd nog genoeg zo te lezen dus verveling is er nog niet bij.nou hier gaat alles rustig verder.de meiden hier zitten in spanning te wachten op de uitslagen van hun examen.nou tommyboy ik wens je nog heel veel fun daar aan het andere eind van de wereld en natuurlijk een dikke knuf van joke groetjes en hoop snel weer van je te lezen.doei

• 31 Mei 2007 - 16:59

Rob :

heey tommyboy heb het wel lekker voor elkaar daar he lekker ouwehoere doen waar je zelf zin in hebt toeren met de 4 wd ;) maar kun je niet zon flessie rum meenemen ofzow hebbe wij ook nog eens iets aparts geprobeert uit aussie spreek je wel weer een keer groeten uit dat kleine kut dorp oene

• 31 Mei 2007 - 18:50

Daniëlle En Kids.:

He he,Tom eindelijk weer bericht van je. Ik miste je mooie avontuur verhalen. Ook ik maakte mij al zorgen en ben deze week mij Stef en Nick geweest om te horen hoe het met je ging. Gelukkig gaat die okee. He jongen geniet en laat gauw weer wat van je horen. Je oude oppas was wel bezorgd om je, een dikke zoen van ons 3-en.

Tot horens Daan en Kids.

• 31 Mei 2007 - 23:42

Inge:

Hoi Tom,
    leuk om te lezen dat je het nog steeds super naar je zin hebt,An is weer bezig met haar studie, en daarnaast op zoek naar een baan,is nu tijdelijk werkzaam als bouwvakker,kan menige kerel een voorbeeld aan nemen, pakt alles aan,en kan met de meeste machienes overweg, sloopwerk is haar specialiteit,'t is toch echt een hollandse boerenmeid.
    de varkens zijn wel weg, braken steeds uit,liepen op de weg, en vielen de honden van de buren aan,Geer en ik hebben ze toen maar opgehaald, we hebben ze een paar mooie neus piercings gegeven,en in de grote hondewei gedaan, zijn best wel leuke beesten, maar je hebt er niets aan,dus advertentie geplaats op marktplaats, gratis op te halen, nou binnen anderhalf uur zijn ze opgehaald met een 45 km karretje,geer heeft nog een schotje gezet achter de voorstoelen, voor het geval ze naar voren zouden springen, ze lopen nu in Dalfsen op een kinder boerderij, hadden wel het karretje vol gepoept, maar ja ze hadden ze tenslotte gratis.
    Lisa is van de week geslaagd voor haar examens,was niet makkelijk,Latijn is niet haar sterkste punt, maar ze heeft het gehaald,zijn best trots op haar.
    nou Tom je bent weer een beetje op de hoogte, doe je een beetje voorzichtig met de lokale drankjes.
    groetjes
    sheela anjes Lisa Inge papa Geerd

• 02 Juni 2007 - 10:40

Anjes:

Hey Topper!!
    Super om weer te lezen wat je allemaal weer mee maakt daar!!
    Mis Je wel hoor!!
    Dikke Kus Anjes

• 04 Juni 2007 - 17:34

Jeannet,:

hoi tom blij weer wat van je te horen je hebt wel weer van alles meegemaakt zo te lezen.
    ben zelf een weekje weggeweest naar zweden met mijn zussen. ernst moest op de kinderen passen. mooi land wel rustig daar ,niet echt iets voor je tante. maar wel lekker uitgerust.ernst jr gaat werken bij de c1000 als vakkenvuller.ben benieuwd hoe hem dat bevalt.
    met naomi gaat het ook goed heeft al 3 winstpunten gehaald met haar wedstrijden.met boutje1 gaat het ook goed mee.
    hij sport nog steeds in de kelder in oene en met het mooie weer gaat hij fietsen.
    nu weet je weer een beetje hoe het hier gaat.
    veel liefs van de boutjes uit epe xxx

• 07 Juni 2007 - 17:06

Nick:

Hey Partyboy!!!!!!!! Staat je goed dat sikky!!

• 08 Juni 2007 - 21:35

Inge:

hoi Tom,
    leuk om wat fotoos te zien, neem aan dat je dat sikkie er weer af hebt, ziet er niet uit, nicky vond het wel gaaf, zal wel een beetje jalours op je zijn, kan het nog af met beschuitjes.
    tegen de tijd dat ie z'n motor rijbewijs heeft, kan ie misschien ook zo'n sikkie laten staan.hou je op de hoogte.
    Hoorde dat je weer outbag bent,bellen wel weer als je bereikbaar bent
    inge