we zijn in Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van tommyboy - WaarBenJij.nu we zijn in Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van tommyboy - WaarBenJij.nu

we zijn in Brisbane

Door: tommyboy

Blijf op de hoogte en volg

11 April 2007 | Australië, Brisbane

hey!!

we zijn gister in brisbane aangekomen
al ff tijdje niks meer op internet gezet dus dacht ik zal weer 's ff wat opknallen.

na 't vorrige berichtje hebben we een of ander pakket gekocht met allerlei activiteiten we kunnen nu gaan kanoeen voor 3 dagen, en 2 nachten camperen in de noosa everglades, later door naar fraser eiland 't grootste zandeiland ter wereld en dan krijgen we een 4wiel drive mee met een paar man en camping spullen en kunnen we weer voor 3 dagen ertegenaan, daarna nog naar de whitesunday eilanden en dan voor 3 dagen eromheen zeilen en soms ga je aan land en soms een beetje snorkelen en 1 gratis duik erbij en 's nachts ga je slapen op de boot of op 1 van de eilanden... dus weer genoeg te doen en we zien wel weer verder...
nadat we dat pakket dus hebben gehaald zijn we naar de dierentuin gegaan ff rondgekoekeloerd en 't is inderdaad anders dan in nederland.
daarna zijn we naar stuart en lory geweest en zijn daar lekker wezen barbeqeuen. de volgende morgen de kust opgereden en in een hostel geslapen dat ook bij het pakket in zat, er zat een discotheek onder en 't was wel gezellig.

nog vanalles meer gedaan maar weer vergeten natuurlijk..
nog in byron bay geweest is een super leuk dorpje met allemaal hippies die een beetje jongleren en met vuurstokken zwaaien, gitaarspelen op straat en nog veel meer ook veel activiteiten te doen daar.
toen het binnenland in naar stanthorpe gereden naar het adres waar mijn medicard heen was gestuurd en mijn boetes, bleek dat ik 2 boetes heb gekregen toen ik in nieuw zeeland was... vaag.
daarvandaan teruggereden over een weg midden door de bossen en weilanden wat is aangelegd voor de brandweer je komt over 't terein van allemaal boeren en moet steeds in en uitstappen om 't hek los te doen omdat anders de koeien van de ene boer naar de ander lopen.

toen verder gereden door een dorpje Nimbin dat is echt een hippie dorp de meest wazige figuren lopen daar rond,
en we kwamen het museum in, wat echt allemaal in het teken van wiet was,
als je binnenkomt overal halve volkswagenbusjes enzo die uit de muur kwamen steken en vage dingen voor de sier, en dan loop je verder zitten daar gewoon een stel meiden wietplanten te knippen, hier een doos, daar een doos vol
en kom je een kamertje verder en iedereen verkocht 't daar echt super vaag.

toen meteen doorgereden naar surfers paradise waar een jongen aan het werk was die we al eerder hebben leren kennen in sydney, en zijn werk was kaartjes verkopen voor 50 dollar dan had je een kroegentocht en je kon overal 1 gratis drankje krijgen. wij zijn dus zo met de groep meegelopen niks betaald en als ik binnen was liep ik snel weer naar buiten en weer naar binnen zodat ik nog een gratis drankje kreeg, an ging na 2 kroegjes gezien te hebben slapen, dus ik ben verder gegaan met jelmer en kevin (de jongen die daar werkte)en toen ik al dronken was zag ik een grote volle fles jim beam staan achter de bar, dus ik dacht 'mmm... lekker.. jim beam dat dronken ze in nieuw zeeland met vissen ook altijd... dronken als wat greep ik de fles liep naar de jongens en vulde onze lege bierflesjes met dat spul..
't was op met 10 minuten en ik weet nog dat ik daarna na de wc ben gegaan en toen terug en 't volgende wat ik herrinner is dat ik wakker werd in het busje met een giga blauw oog.. files deleted... ik weet echt niet wat er is gebeurd de jim beam was te veel van 't goede. an lachte zich kapot en zei dat ik s'nachts voor de deur stond met me'n hoofd tegen de ruit aan te bonken, en toen ze de deur opendeed had ik me'n broek op me'n enkels hangen..
en later belden we jelmer op en die had de weg niet meer kunnen vinden en was 3 kilometer verder op 't strand in slaap gevallen en werd de volgende morgen door de politie wakker gemaakt.
ben nog nooit zo dronken geweest ik weet normaal alles nog van de vorige avond,
ik snap niet hoe ik de camper nog terug heb kunnen vinden en heb nog steeds geen idee wat er gebeurd is met me'n oog of 't nou blauw (pimpelpaars) is omdat ik hard tegen 't raam aan heb staan rammen of dat ik gewoon een flinke tik van de uitsmijter heb gehad ofzo... weer genoeg alcohol voor voorlopig...

groeten spreek jullie!!!

  • 11 April 2007 - 06:22

    Jan:

    Hey Tommy.
    Dit verhaal is weer erg spannend , maar kijk je wel even uit met al dat drinken .
    Nu heb je de weg met een blauw oog nog gevonden naar de bus.
    Maar straks kom je nog ergens dat je later denkt waar ben ik dan nu.
    Maar ja daar kom je ook wel weer uit.
    Doe maar rustig aan , en maak er iets van.
    Hier in vaassen is alles naar zin.
    De mats jan en fam.

  • 11 April 2007 - 06:27

    Stefan:

    Heey Bommytoy. .

    mooie avonturen weer dus. . mooie avonduren ook als ik het goed begrijp :D Met je broek op je enkels bij het bussie staan. . rijd je nog steeds op benzine of is het Tommy mix wat daar in die tank kolkt?? :D
    Een wietmuseum . . tsjah. . die heb je in Amsterdam nog niet genoeg gezien natuurlijk ;)
    Geluk!

  • 11 April 2007 - 08:23

    Nickyboy:

    Hey Boefje!!

    Kijk je wel een beetje uit ;-)
    P.s Weet je zeker dat de uitsmijter geen homo is ? Je had een blauw oog en ook nog eens je broek van je kont :-)
    Tricky!!

    Mazzel

  • 11 April 2007 - 08:32

    Mams:

    mmm.....je snapt denk ik wel dat mama niet helemaal blij word van dit stukje, maar enfin, het schijnt er een keer bij te moeten horen in een mannenleven.....je opa had t vroeger ook een keer....dat ie zo dronken was dat ie niets meer wist.....hij heeft daarna voor altijd de alcohol afgezworen, misschien n tip???
    Ben wel blij dat t weer goed afgelopen is,je engeltje laat je gelukkig niet in de steek!,

    Mams heeft vorig jaar tijdens gekleurd wijk nog in cafe de engel gegeten met Nel, misschien heeft Jelmer me toen wel bediend.....,

    hey mate.....take care,

    blijf blij en....bij


    xxxxmamsxxxx

  • 11 April 2007 - 10:15

    Peter & Herma:

    Zo je hebt weer van alles mee gemaakt.
    Je schijnt een goeie TomTom in je hersens te bezitten die het zelfs nog doet als je dronken bent...erg knap!
    Blijf bij de tijd hé?
    Maak er wat van!

  • 11 April 2007 - 19:34

    Patrick:

    jo bro!!

    gheheh lekker bezopen wezen das lang geleden dat ik dat met je meegemaakt heb de laatste keer was toch echt wel vanuit zak dat je daar op de straat lag en daar na met de stofzuiger in de auto stond :P maar goed het is er dus weer fantanstisch en dat moet je ook zeker zo houden :D now doet rustig aan en tot laatros

    da kamphouse boy :D

  • 17 April 2007 - 09:22

    Stefan:

    Heey rukker 1e klas. .

    hoe gaat het nou daarzo?? Je moet echt wat gaan doen aan het posten van je belevenissen man. . we worden graag op de hoogte gehouden hierzo!

    Verder alles rustig hier. . Ga, in navolging van jou en Nick, ook maar aan't motorrijbewijs beginnen. A.s. maandag eerste les.

    Spreek je!

  • 19 April 2007 - 12:41

    De Boutjes:

    hey,Dundee ( alias Jim Beam )

    mijn vroegere chef zei altijd als je een foutje had gemaakt:dat kan de beste gebeuren,dus waarom de minste niet.... toch wel handig zoiets wat instinct heet he,al ben je een heel stuk van de film kwijt,je wordt toch altijd weer in je eigen mandje wakker ( de meesten althans ) is het ooggie al weer op orde of zie je nog steeds wazig??
    het loopt alweer aardig tegen het oranje-feest aan en als het weer zo mooi blijft belooft dat weer een heel spektakel te worden maar eerst is tante jeannet de 26 e nog jarig,wordt ook alweer 43,met gemak inruilen die handel zou je zeggen toch?
    nou knul toedels maar weer en tot laterzzz

    greetzzz Boutje1

  • 19 April 2007 - 21:28

    Oranje Bitter:

    hey boutje, zou maar een beetje voorzichtig zijn, dat ze jou niet inruilt
    of naar australie stuurt

  • 20 April 2007 - 10:23

    RAW:

    Hee tommy, ik had je al een aantal keer geprobeert te bellen, maar ik denk dat je je telefoon bent verloren, of niet meer kunt opladen? nouja.

    ik zie dat het aardig lekker gaat, beetje teveel gedronken haha. ook niet doen he. eindelijk een paar foto,s zie ik ;) hoe is het nou afgelopen met v/brecht ?

    nou hoor je snel weer, ik doe je wel mailen binnenkort even vragen naar je tel.

    Groetjes CJ

  • 20 April 2007 - 11:38

    Boutje1:

    he oranje bitter,ga je nog een flesje van dat spul soldaat maken op 30 april??
    maar je hebt gelijk hoor,inruilen is geen optie....

  • 20 April 2007 - 22:08

    Inge:

    hoi Tom,
    rust weer terug gekeerd in de camper?
    an zit nu in hong kong, ben blij dat ze weer thuis komt.
    An maakt nu eerst haar studie af,heeft daarna al weer nieuwe reis plannen,was jij dit ook niet van plan?
    groetjes inge

  • 22 April 2007 - 21:48

    Inge:

    hoi Tom
    Anjes is back on base, ben heel blij dat ze weer thuis is,ze heeft het super naar haar zin gehad, ondanks haar tegenslagen.
    is weer helemaal blij met haar huisje en beestjes, gaan morgen ochtend lekker samen een uurtje lopen op de renderklippen, met de doggies.
    outbag Epe.
    He tom super dat je an hebt bijgestaan, zal nu wel rustig zijn in de camper.
    Geen Jim bean denk meer voorlopig, hebben vandaag gehoord hoe je er aan toe was,waar mobieltjes al niet goed voor zijn, oooohw anjes
    nou tom, mis jou ook wel,

    dikke kus inge en papa Geer


  • 29 April 2007 - 17:15

    Ilse:

    heej tommy...
    heb al een tijdje hier niet meer gekeken...
    drukdrukdruk:P
    maar ik zie dat jij je nog wel even vermaakt daar...
    had je nog gesmst maar volgens heb ik je verkeerde nummer :S

    nou ja have fun...

    dikke kuzz

  • 05 Mei 2007 - 21:35

    Mams:

    Hallo, lieve schat, het word echt weer tijd voor n leuk verhaaltje, hoor, vertel ns even over je eilandtocht of je doodenge ingeving om even"leuk met een dingo te spelen"(want, ach mam, hij was nog kleiner als Danja), maakt dat soort acties toch niet geheel zonder gevaar!!!, wel een echt Tommy actie trouwens, en natuurlijk loopt t bij jou ook weer goed af!Maar we willen hier wel weer ns even weten hoe t tommyboy verder vergaat, hoor!!
    Vanavond waren we met zn allen naar t bevrijdings festival in Zwolle, en wie kwamen we daar tegen.....Thijs!, van de wintersport, dat was wel even leuk!Het was heel erg druk daar en lekker weer erbij, en een heleboel lawaai en boem boem muziek en allerlei vreemde figuren in de meest bizarre uitdossingen, genoeg te zien dus!!, het is hier al 5 of 6 weken erg mooi weer, maar ook kurkdroog, volgens de voorspellingen krijgen we as week regen, dat is maar goed ook voor de tuin en het bos, want de brandweer is constant paraat omdat t zo droog is in t bos, t lijkt Australie wel!!
    Na het huis zijn we nu in de zaak aan t verbouwen, t wordt erg mooi!! Ome Hans schildert en timmert zich een slag in de rondte en ook papa zit regelmatig geheel onder t stof,maar gelukkig schiet t al weer aardig op, als t straks klaar is laten we ook de site vernieuwen met nieuwe foto s , dan kun je t zo op internet zien.Nou jongeman, ik hoop dat ik hiermee het goede voorbeeld heb gegeven en dat jij ook weer even in de pen klimt, de reis naar jou heeft mama definitief geboekt dus maak je borst maar nat!! O, ja , en als ik gast in jouw "huis" ben, betekent dat dan ook dat jij alles doet??, zoals koken, wassen, bed opmaken enz enz, dat zou wel super zijn!! Ik verheug me er al op!! ,
    nou liefie, groetjes en dikke kussen van ons allemaal uit Oene,

    hou je taai!!

    xxx mams

  • 05 Mei 2007 - 21:40

    Ma:

    O, ja en elke morgen verse broodjes, dat zou ook wel te gek zijn, en een telegraafje erbij, hebben ze die daar ook??
    xxx je moe

  • 05 Mei 2007 - 21:46

    Mams:

    Ik realiseer me dat ik op moet passen,niet teveel noten op mijn zang, straks laat je me staan daar in Sydney, ga je mooi de andere kant op...

    tja....

    Ok, dan koken we om de beurt, en dan wil ik ook nog wel eens broodjes voor jou halen....deal???

    xxx

  • 06 Mei 2007 - 10:58

    Ton En Maikel Jansen:

    he tom hoe gaat i met jou nu wij denken zo te horen dat alles goed gaat met jou daar zo lekker in australie je moet weer bijna terug gr ton en maikel en gr uit oenen ook van de rest

  • 10 Mei 2007 - 20:52

    Mama:

    he, Tommyboy, waar ben jij? nu???

    xxx

  • 10 Mei 2007 - 22:03

    Stefan:

    Heey Bommy Toy. .

    een maand niets posten .. . dat kan echt niet hoor!!!

  • 10 Mei 2007 - 23:04

    Inge:

    Hoi Tom,
    Thailand gisteren geboekt, gaan gezellig met z'n zevenen, eerst een paar dagen Bangkok daarna door naar Hua hin.
    Probeerde je nog te bellen maar in de outbag is geen bereik.
    talk to you soon.
    Inge







  • 14 Mei 2007 - 21:34

    Ronald:

    Ey tomtom!!

    Alles goed jonge! T is wel even wennen om weer terug te zijn in Nederland, maar het bevalt me hier toch ook wel prima zo... ookal mis ik de avonturen in australie en NZ best wel :P Ben inmiddels een eigen bedrijfje begonnen en begin komend schooljaar weer met de studie...

    Volgens mij heb je het zelfde pakket gekocht als wat ik ook had! Dat kanoën in noosa is echt fucking vet :D en whitsundays en fraser is ook tof!! veel drank meenemen op fraser en dan dingo's gaan jagen.. en zorgen dat je een chick scoord met die zeiltrip en dan op het dak van de boot onder de sterren pitten haha!! echt leip! Weet precies hoe het was nog :P

    Hoe was nimbin ;) vage shit hea haha

    Waar zat je in brisbane? heb daar nog gewerkt... beetje uitgaan in de Valley ofniet?!

    Nouja... je hebt de rest van de oostkust nog voor de boeg! nog niet eens op de helft.. Noosa komt nog cker, en je kan nog heerlijk fruitplukken ergens onderweg.. en AIRLY BEACH!! PARTY!! haha.. dat is ook echt te gek

    Veel reisplezier nog makker, en als je in nederland bent moeten we maar even een keer gaan chillen!

  • 20 Mei 2007 - 16:07

    Ton En Maikel Jansen:

    he tom hoe gaat het daaro als het goed is komt morgen me kippen uit nog ff tjes he ik hoor mischien nog wat van jou gr ton en maikel

  • 24 Mei 2007 - 17:08

    Carolina:

    he tom, waar ben je nu dan, we horen of zien niks meer. willen graag weer een mooi verhaal van je.
    Laat snel weer wat horen.
    groeten adios

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 Oktober 2010

las vegas

03 Oktober 2010

las vegas

03 Oktober 2010

las vegas

05 Oktober 2007

weer ff in Bangkok

15 September 2007

Zit in Laos maar nog ff btje van aussie vertellen

Actief sinds 21 Okt. 2006
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 29517

Voorgaande reizen:

27 November 2011 - 17 Maart 2012

indonesie here we go!

30 Oktober 2010 - 11 November 2010

amerika here we come!

23 Oktober 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: