tonijn gevist - Reisverslag uit Hokitika, Nieuw Zeeland van tommyboy - WaarBenJij.nu tonijn gevist - Reisverslag uit Hokitika, Nieuw Zeeland van tommyboy - WaarBenJij.nu

tonijn gevist

Door: tommyboy

Blijf op de hoogte en volg

25 Februari 2007 | Nieuw Zeeland, Hokitika

hey!

heb weer een mooi weekje achter de rug
't was super gezellig op de boot,
meteen weer wat geld verdient en ik heb
rond de 100 tonijnen aan boord gesleept
en (bijna) niet zeeziek geweest,
op een half uurtje in de morgen na
en daarna was 't gelukkig weer over
heb ook de grootste vis op de boot gevangen
man wat was die vis sterk, hij zou zo mij in het water trekken
ze zeiden dat ze niet vaak zo'n grote tonijn van dat soort vangen dus das weer mooi! we hebben alleen 3 dagen gevist in plaats van 4 kwam voor mij goed uit want ik moet ook weer verder reizen anders zie ik maar de helft van het land,

toen we aankwamen ff douchen en meteen de
kroeg in, dat doen al die vissers
en die gasten zuipen wat af zeg.
naar 3 kroegjes geweest en een gezellige avond gehad is er aan de eind van de avond ruzie tussen 2 gasten en scott een jongen die ook op de boot was wou ze uit elkaar
houden en op de een andere manier heeft
ie ze'n hand gebroken hij was zo dronken
en voelde niks van ze'n hand,
de volgende dag heb ik 'm naar het ziekenhuis gebracht en er werden meteen foto's gemaakt en 't werd gespalkt enzo
na een paar uur wachten konden we gaan
en was weinig te doen dus zijn maar naar de kroeg gegaan, (de schipper scott en ik)
en na 10 min komt de dokter aanzetten,
scott je moet mee we zijn nog niet klaar met je! hoe heb je ons gevonden vraagt de schipper tja zegt die dokter jullie zijn vissers dat is niet zo moeilijk haha

2 uur later kwam scott ze'n tas halen en
bleef bij de dokter slapen en kreeg
de volgende dag een operatie.
ik ben nog in greymouth gebleven nog geslapen op de boot die nacht en ben
gisteren nog ff langs het ziekenhuis geweest
kijken hoe 't met scott ging na die operatie
en ben nu weer verder gereden naar het zuiden. zit nu in hokitika.

groeten tommy

  • 25 Februari 2007 - 06:14

    Fem:

    Lieve Tom, goed te horen dat je weer veilig aan wal bent! Enne verder kan ik alleen maar zeggen blijf zoals je bent, zoals jij altijd klaar staat voor iemand met een probleem is mooi en dan heb je recht op het vangen van de grootste vis! XXX

  • 25 Februari 2007 - 07:33

    Jan:

    Hey Tommy.
    Hey dat is toch niet zo raar als je de vissen eerst gaat voeren , ja dan vang je ook de grootste .
    Je was dan weer snel opgeknapt meestal blijven ze ziek.
    Of had je een pilletje voor de zeeziekte.
    Ik vind het erg fijn dat je het erg naar je zin hebt , en in de wagen en verder karren dan kun je nog het hele land zien.
    Nu tot het volgende bericht.
    De mats jan en fam.

  • 25 Februari 2007 - 07:43

    Peter & Herma:

    Gaaf man, fijn dat je geen last hebt gehad van zeeziekte. En heb je ook nog tonijn gegeten? Wat is er te zien in Hokitika? Goede reis, veel plezier!

  • 25 Februari 2007 - 12:26

    Marloes:

    hej hej..heb je je goede daden alweer uitgevoerd! En leuk dat je de grootste vis hebt gevangen! heel veel plezier verder! liefs Marloes

  • 25 Februari 2007 - 16:42

    Stefan:

    Heey pik. . mooi dat je niet (zo lang) zeeziek bent geweest. . ik had wel anders verwacht gezien je eerdere visavonturen op de waddenzee ;) Ik zit nu nog thuis. . pa is ziek en de sneeuw in Burserberg was nog niet fantastisch dus wacht het nog maar even af. Vanmiddag bericht gehad dat het inmiddels sneeuwt dus misschien vertrek ik vanaaf of morgen. . kans dat ik niet ga is ook nog steeds aanwezig .. we zullen het wel zien. Spreek je pik. . kalm anus!

  • 25 Februari 2007 - 22:52

    De Boutjes:

    hey Dundee,
    heb net het kippetje aan de lijn gehad vanuit Burserberg en oe moe kon oe telefonisch niet bereiken dus ik heb gezegd dat je weer geland bent en daar waren ze blij mee.ik ben ook weleens in het water getrokken,maar niet door een tonijn..... capice?? dus keep the spirit up...
    nu lees ik dus dat je geregeld in de kroeg zit en dat je maatjes dronken zijn,maar zelf spuug je er ook niet in,of wel dan?? ben nu dus alleen met Lotje en ze is wel een beetje onrustig geloof ik want ze eet niet al teveel,maarja al die indrukken in 2 maanden gaan je ook niet in je koude velletje zitten.toch??
    voor zover ik weet is het in Brand net zo groen als hier,maar goed ,ze zien maar...
    voor de rest im westen nichts neues,dus de neuk maar weer....
    tot sinas old chap...
    Boutje1

  • 28 Februari 2007 - 00:09

    Inge:

    Hoi Tom, maar goed dat bellen naar ons niet zoveel kost, was leuk om je weer te spreken,An land in Sydney 7 maart,fijn dat je haar opvangt. Lies zit er over te denken in haar vakantie ook een maandje over te komen, word denk wel een beetje krap in het campertje, geef haar dan ook maar een rugzak, en een paar wandelschoenen mee.het echte backpacking.
    Geer wilde met de meiden ook nog gaan Skieen,maar er ligt weinig sneeuw in Bursterberg ,dus slaan we dit jaar maarover,iedereen komt bruin terug van de wintersport.weinig skieen veel zonnen.
    inge




  • 28 Februari 2007 - 21:31

    Joke:

    hey tom dat is al weer een tijdje geleden ben even uit de running geweest zo ziek als een hond dat was dus de eerste keer in zeven jaar dat ik verstek moest laten gaan bij beng maar goed dat is hopelijk weer achter de rug dus liep ook even achter met je verhalen lezen nou jij beleeft nog eens wat jeetje man en met een big smile vertellen dat jij de grootste had gevangen hè nou ik geloof je gelijk en natuurlijk beleef jij altijd wel weer iets nieuws nou hier gaat alles z'n gangetje met bergen regen maar ja daar kunnen we toch niets aan veranderen.nu ik heb wel weer genoeg gelult dus tot de volgende keer maar weer dikke knuf joke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Hokitika

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 Oktober 2010

las vegas

03 Oktober 2010

las vegas

03 Oktober 2010

las vegas

05 Oktober 2007

weer ff in Bangkok

15 September 2007

Zit in Laos maar nog ff btje van aussie vertellen

Actief sinds 21 Okt. 2006
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 29528

Voorgaande reizen:

27 November 2011 - 17 Maart 2012

indonesie here we go!

30 Oktober 2010 - 11 November 2010

amerika here we come!

23 Oktober 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: