tonijnvissen - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van tommyboy - WaarBenJij.nu tonijnvissen - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van tommyboy - WaarBenJij.nu

tonijnvissen

Door: tommyboy

Blijf op de hoogte en volg

19 Februari 2007 | Nieuw Zeeland, Greymouth

joo bro!

ik ging vanmorgen naar de supermarkt en
loop langs een liliputter heen die tegen
me zegt hey bro! how are you doing?
en where do you come from?
ik zeg uit nederland en dat ventje begint
ineens nederlands te lullen en best goed ook,dus ff met 'm aan het babbelen.bleek dat ze'n ouders uit nl kwamen en hij was vorig jaar 6 weken in holland geweest.
later buiten ben ik een beetje me'n
ontbijtje aan het klaarmaken komt ie naar me toe ze'n oom was er ook en ze'n stiefbroer en ze vroegen of ik meekwam naar
de boot. daar aangekomen wat kip gegeten
en wat gedronken en toen kwam er een andere jongen aan die ook mee zou gaan vissen
maar hij was een beetje ziek. dus nu
vroeg die oom of of ik mee wou gaan
voor 4 daagjes en dat lijkt me wel wat.
dus nu moet ik tonijnen met de hand binnenslepen. er hangen allemaal lijnen met pluggen of lures achter de boot en ze varen dan en als er wat aanzit dan moet je die lijnen gewoon met je handen naar binnen halen en de boot blijft varen hij gaat alleen iets minder hard, nou ja ik zie wel hoe 't me gaat bevallen en ben nu dus voor 4 dagen de zee op, hoop niet dat ik zeeziek wordt 't schijnt hier 1 van de ruigste zee ter wereld te zijn aan de westkust. ik zal 't wel merken.
tot over een paar daagjes.

en trouwens iedereen die die op wintersport gaat, ik wens jullie een super vakantie toe
't dan wel weer jammer dat ik dat moet gaan missen maarjah... zit hier ook goed.

groeten Tommy

  • 19 Februari 2007 - 07:30

    Jan.:

    Hey tommy .
    Nu dit is mooi wat je gaat doen.
    Dit zou ik ook wel een keer willen tonijn vissen.
    Maar dan op een bootje , flink in de beugel en met de hengel .
    Wat jij nu gaat doen is nog wel gevaarlijk , de haken zijn groot en scherp je kunt er zo aan vast raken .
    Gaan de lijnen de zee in kijk dan wel uit ,ik heb een keer een film gezien de man lette even niet op maar hij ging mee aan de haak .
    Maar laat je niet kisten zet hem op en haal er maar een paar van boven de 100 kilo naar boven.
    Nu ik hoop dat je een beetje geluk hebt , er zijn er niet veel meer van dat formaat.
    Tommy een fijne vis tocht ik hoor van je .
    de mats jan.

  • 19 Februari 2007 - 08:29

    Naomi:

    heey lieve neef van me wat leuk dat je daar gaat vissen (tonijn) ik heb al weer heel erg zin om op witersport tegaan allen jammer dat jij niet mee gaat want jij kon altijd zo snel je je hat altijd van die leuke weggetjes hihi ik hoop dat je het daar verder naar je zin hebt heel veel kusjes en hoefjes van naomi en mijn pony.xx hvj wjnmk

  • 19 Februari 2007 - 09:48

    Peter & Herma:

    Dat is echt wat voor jou. Hopen dat je niet zeeziek wordt natuurlijk! Pas goed opjezelf en geniet ervan.

  • 19 Februari 2007 - 12:47

    Stefan:

    Heey ouwe rukker.
    Mooi je vanmorgen nog even gesproken te hebben. Je had het al weer mooi naar je zin in ieder geval :) Have fun op die boot daar en geen gekke fratsen uithalen!

  • 19 Februari 2007 - 16:42

    Patrick:

    jo bro!!


    now tonijnze dan maar en khoop dat je nie zeeziek word :P:P we spreken je weer

    mzzelss kamphouse

  • 19 Februari 2007 - 17:33

    Mams:


    nou, ik weet dat je dit super zult vinden, maar ik vind t wel een beetje eng allemaal, met de natuur valt niet te spotten, de ruigste zee ter wereld en je dan staande houden, terwijl je ook nog vissen binnen moet halen? ik hoop dat t allemaal goed gaat, zal blij zijn als je weer vaste wal onder je voeten hebt. ik doe stiekem elke avond een schietgebedje voor je de komende dagen, ik weet dat je niet in zeven sloten tegelijk loopt, maar dit is voor t eerst dat ik niet helemaal gerust ben,

    take care!!

    xxxxxx je tikkeltje ongeruste mams

  • 19 Februari 2007 - 18:51

    Nick:

    Tonijn Stinkt!!

  • 19 Februari 2007 - 19:01

    Martin En Linda:

    walla jongen zo te zien heb je het nog mooi naar je zin daar,nu maar hopen dat je niet beroerd word want het zal er wel een stukje ruiger aan toe gaan als hier een beetje dom op de wadden rondvaren op zoek naar een paar makreeltjes.veel plezier toegewenst en ik laat nog wel eens wat van me horen groetjes martin en linda!

  • 22 Februari 2007 - 20:12

    Jopie:

    hey tommy hoe is ie nou daar?ik heb gehoord dat je het wel goed naar je zin hebt.hoe is het met de mokkeltjes daar dan?vang een paar beste dikken he.kalm aan doen tommy

  • 24 Februari 2007 - 15:21

    Johny:

    hai tom

    Wij zijn zojuist terug uit burserberg, en heb je Moeder,en Nick en andere mensen van de groep nog gesproken.Wij hebben een fantastische week gehad weinig sneeuw, maar iedere dag stralend weer,strak blauwe lucht.Skien was beperkt,boven die route ( je weet wel als je rechtdoor gaat)was al afgesloten. s'morgens van 9 tot 12 uur was het nog redelijk.Daarna lekker in de strandstoel( genieten).
    Maar je moederen de rest hebben geluk er wordt sneeuw voorspeld komende zondag/maandag( hopelijk s'nachts) gelukkig maar anders kunnen ze de ski's wel in de kelder laten.Nou ik heb weer genoeg verteld.Doe jij voorzichtig,met dat tonijn vissen.Je weet het toch ook wel iedere keer spannend te houden.

    groetjes van ons allen


    die ene neger uit de sneeuw is nog bruiner geworden.


    doeggggggggggggg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Greymouth

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 Oktober 2010

las vegas

03 Oktober 2010

las vegas

03 Oktober 2010

las vegas

05 Oktober 2007

weer ff in Bangkok

15 September 2007

Zit in Laos maar nog ff btje van aussie vertellen

Actief sinds 21 Okt. 2006
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 29515

Voorgaande reizen:

27 November 2011 - 17 Maart 2012

indonesie here we go!

30 Oktober 2010 - 11 November 2010

amerika here we come!

23 Oktober 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: