endelijk zuid eiland!! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van tommyboy - WaarBenJij.nu endelijk zuid eiland!! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van tommyboy - WaarBenJij.nu

endelijk zuid eiland!!

Door: tommyboy

Blijf op de hoogte en volg

11 Februari 2007 | Nieuw Zeeland, Wellington

hey allemaal!

heb weer vanalles meegemaakt te veel om op te schrijven nu maarjah...

na het afgelopen berichtje ben ik dus op de pond gestapt naar het zuid eiland,
ik zit lekker op de pond en er was een stuk afgezet waar je niet mag komen maarjah je kon daar net zo relaxed zitten! dus maar onder het touwtje door en lekker in het zonnetje, heineken biertje uit de tas gehaald relaxen en btje kijken naar de eilanden en alles, genieten!
komt er een een meid en een gozer naast me zitten dacht en begon beetje te kletsen met die meid bleek dat ze nederlands was en ze vroeg waar ga je heen? dus ik zeg ik denk dat ik naar abel tasman park ga ff kijken daar en misschien kayak huren ofzo,
ze was enthousiast en vond 't leuk enzo dus ik zeg tja.. als je mee wilt dan rij je toch lekker met me mee.. maar ik dacht dat 't een koppel was weet je die meid en die jongen.
maargoed, ze wou dus graag meereizen en 't bleek dat ze daarvoor met die jongen had gerezen hij had ook een eigen auto en ze waren ff opgesplitst en nu hadden ze afgesproken op de zelfde pond, maarjah toen die kerel hoorde dat ze met mij meeging man je had 'm moeten zien hij vond 't niet echt leuk denk dat ie gek op haar was ofzo,
heb 'r nog gezegd zou je niet met hem meegaan? nee ze wou met mij mee, ok.

aan land ff in het dorpje gekeken waar we aankwamen wat eten gekocht enzo maar er was niet zo heel veel te doen dus ben meteen doorgereden naar het volgende iets grotere dorp, onderweg ff gestopt langs een rivier om ff eten te maken knettersmooi daar, zag een paar forrelen springen enzo...tja was goed. en hoe ik het in heb kunnen houden om daar niet te gaan vissen ongelovelijk, we moesten namelijk verder als we 't volgende dorp nog voor het donker wouden halen.
daar ff geslapen en de volgende dag in 't dorp beetje gekeken, giga veel hot rods gezien daarzo omgebouwde oude amerikaanse auto's man!! wat zijn die dingen vet!

later doorgereden en kwam een mooie rivier
tegen onderweg en mooi een of ander bospad
gevolgd ver van de verharde weg en daar zijn we lekker wezen zwemmen.
later verder gereden naar een dorp vlak voor het abel tasman park waar iedereen eten gaat kopen voor ze het park ingaan loop ff over straat, zit er een kerstman op de straat kerstkaarten te verkopen met een foto van zichzelf erop hij heeft geen nepbaard en snor maar gewoon zo laten groeien en iedereen hier in 't dorp kent 'm en die vent verkoopt verdomme nog kaarten ook ongelovelijk! maarjah na 2 min lullen ging ie stoppen met werk en vroeg of we mee kwamen naar ze'n huis ff biertje drinken en der was nog een andere backpacker die ook meekwam, mijntje dat is de meid die met me aan het mee reizen was vertrouwde het niet helemaal..haha.. maar ik weet niet ik voelde dat 't wel pluis was op de een of andere manier.. dus mee gegaan wat gedronken daar toen was ie ff weg en kwam met 10 min terug met voor ons allemaal een pizza. jammie...
lekker pizza gegeten en mijntje en ik wouden naar het strand hier gaan kijken, en dat leek hun ook wel wat dus met ze'n 5jes in
me'n busje en naar 't strand gereden. daar ff rondgekeken en ff in de zee gezwommen,
en later weer teruggereden en de kerstman had een paar hamburgers gekocht en die hebben we later in dat huissie lekker opgegeten.

't was wel een beetje vreemd allemaal maarjah die kerstman heeft een groot gedeelte van ze'n leven gelift in 56 landen
hij had allemaal krantenartikelen hangen over zichzelf aan de muur maarjah.. en 'k weet niet, ik denk dat die kerel knettersveel geld heeft en gewoon niks te doen, hij is al een beetje te oud en daarom allemaal backpackers naar binnen neemt om wat gezeldschap te hebben ofzo hij verkoopt de kaarten maar van al dat geld koopt ie eten voor backpackers,

maarjah hij vroeg wouden slapen, als we dasar wouden slapen kon dat maar daar had ik weinig zin in dus ben met die meid naar een haha tjah weer een rivier gereden en heb daar aan de kant de auto geparkeerd en lekker geslapen, volgende dag ben ik met mijntje gaan kijken hoe 't zat als je een kayak wou huren maar 't was zo duur en we waren al te laat alle kayaks verhuurd dus zijn teruggegaan naar het dorp hebben sam opgehaald een van de jongens die bij de kerstman had geslapen omdat hij ook graag 't abel tasman park wou zien, en we zijn toen een beetje laat, 4 uur s'middags ongeveer gaan lopen in 't park hebben een tocht van 4 uur gedaan rugtas mee met slaapzak erin enzo
en kwamen uit op een baai waar omheen huurhuisjes stonden voor mensen die daar ook gaan lopen in dat park en een paar vakantie
huisjes we kwamen een groep gasten tegen die in een van de vakantiehuisjes een vrijgezellen-party hadden, en na een tijdje lullen zijden ze kom mee naar 't huisje drink een paar biertjes en have fun en we zijn daar heengegaan en die gasten hadden zooo veel bier en andere drank, en na een paar biertjes aan de gin gegaan en op een gegeven moment was ik al dronken en 't was
zoo gezellig, die gasten waren grote grapjassen 't was gewoon goed, sam de jongen die met ons mee was trok later uuh tja 'k weet niet hoe 't heet van die stokken die je in de fik steek en dan gaan jongleren, maarjah die trok ie uit ze'n tas, beetje in olie en in de fik en begon te jongleren midden in de nacht en hij was super goed,

ff later 3 uur s'nachts besloten we maar om te gaan slapen en die gasten in het huisje boden ons aan om daar op de grond te slapen want alle bedden waren al vol maarjah we waren vlak aan het strand en zijn daar heen gegaan, slaapzakken
uit de tas gehaald en lekker op 't strand geslapen s'morgens om half 8 opgestaan,
ff een ontbijtje gemaakt en wat me verbaasde alle jongens in dat huisje waren al wakker!
nog ff met ze geluld en we zijn weer verder gegaan weer 'n stuk verder lopen, na 4 uur lopen ongeveer berg op en berg af over rotsen en een giga lange touwbrug over rivier 't was echt super mooi, toen kwamen we aan in een baai waar we op een watertaxi zijn gestapt en ons terug heeft gebracht,
't was echt zo super mooi om dat hele stuk te lopen langs alle stranden en door alle bergen enzo..

ik ga niet meer typen, dit verhaal is al veel te lang om te lezen
en thanx maar weer voor alle reacties!

  • 10 Februari 2007 - 23:33

    Mams:

    jeetje, jongen, je wordt een echte globetrotter!!Ben de hele avond al aan t proberen je te bellen, maar jij zat dat lange verhaal te typen natuurlijk !! wat een avonturen weer !! je bent en blijft een bijzonder jong, jij weet ieders vertrouwen te winnen en met die charme ligt de hele wereld voor je open.Goed dat je je intuitie gebruikt, blijf ernaar luisteren, dan kom je niet gauw bedrogen uit. en bij twijfel...niet doen!!

    nou lekker jong, veel plezier op south island, vergeet je pilletjes niet enne....


    blijf blij en 100% tommyboy,dan komt alles goed.

    mis je xxxxxx mams

  • 11 Februari 2007 - 07:40

    Jan:

    Hey boy.
    Dit zijn weer mooie verhalen.
    Kon je niet een hulpje van de kerstman worden -- geintje.
    Je leerd zo steeds meer meiden kennen zit er niet iets voor je bij , of blijf je voor jou doen lekker aan knoeien.
    Maar je houd het wel lang uit , of mis je nederland (oene ) al een beedje.
    Wij vinden het erg fijn dat je het daar naar je zin hebt.
    Kom stap in de bus en rijden maar , dan hebben wij weer veel te lezen.
    Nu jongen zet hem op , later......

  • 11 Februari 2007 - 07:53

    Stefan:

    Heey pik,

    klinkt allemaal weer fantastisch die avonturen van je. . en ik lig hier maar ziek te zijn :( Have phun kerel, spreek je

  • 11 Februari 2007 - 09:32

    Patrick:

    jo bro!!!

    klinkt allemaal weer fantastisch super avonturen..... gewoon zo doorgaan en have pfun...... ene je moet zien dat als je weer terug bent in aussie dat je ff de formule 1 gaat kijken 18 maart in melbourne:D:D

    greetzz da kamphouse!!

  • 11 Februari 2007 - 10:28

    Jan En Carolina:

    he boy dat is zeker een lang verhaal maar toch leuk dat je het even geschreven hebt want ik was wel nieuwsgierig he.
    He nog heel veel plezier, we genieten nog steeds van je verhalen. tot later liefs en groetjes

  • 11 Februari 2007 - 11:32

    Jeannet:

    hoi tom zo te horen gaat het nog steeds goed met je waar je ook bent je maakt altijd wel wat mee. over 2 weken gaan we op wintersport we zullen je wel missen hoor daar in de sneeuw.lotte logeert hier nog steeds als wij op wintersport gaan dan gaat je oompie er oppassen als dat maar goed gaat wie laat wie uit grapje .nou tom geniet er nog maar van liefs jeannet

  • 11 Februari 2007 - 14:25

    Nick:

    Heeey Tommyboy!!
    Zo telezen maak je wel leuke dingen mee, Volgens mij kom ik ook maar een maandje langs, dan moet ik zeker op de dak van je bussie ? Nou.. Have fun!

  • 11 Februari 2007 - 19:25

    Marloes:

    heej tommy! zo te lezen hoef ik zeker niet te vragen hoe het gaat!erg leuk om al die verhalen te lezen!had ik maar zo`n heerlijk leventje lijkt mij ook wel wat haha!Heel veel plezier verder(wat vast wel gaat lukken)!Veel liefs Marloes

  • 12 Februari 2007 - 08:52

    Peter & Herma:

    Gaaf, de kerstman ontmoeten in februari...
    Die man kan zo in het programma Villa Felederhof. Bijzondere man, maar hij heeft plezier in het leven, hij maakt er wat van. Leuk om te lezen. Veel plezier!

  • 12 Februari 2007 - 10:52

    Rob:

    heey feestbeest lekker feesten lekker aan de rivier pitte met die meid daaro ;)tommyboy je heb het wel weer voor elkaar

  • 12 Februari 2007 - 14:17

    Anjes:

    he scheet. zo te zien heb je dikke pret hahaha heb nog contact gehad met de austrailian packbackers, en zij kwamen met het verhaal dat ze alleen in newsealand en australië contacten hadden, en niet in amerika. nou ik kom 7 maart aan in Sydney.. spannend!! nou ga je belle! dikke x

  • 12 Februari 2007 - 19:09

    Bertje:

    hey tommyboy!!
    mooie verhalen man.
    blijf ze steeds weer met verbazing lezen,en nu ook weer haha. veel plezier daar verder nog man!
    sprek oe!

  • 13 Februari 2007 - 19:40

    Ilse:

    heeej tommy... nou heb even de tijd gevonden om al je avonturen te lezen...snap nu ook wel dat je oene niet mist:P:Phaha..misschien is dat idee van zaterdag wat je zei nog niet eens zo`n slecht id...en kom ik je binnenkort wel even bezoeken...hahaha..just kidding...maar iig have fun..dat zal vast wel lukken..

    dikke kuZz en knuffel en mis je wel een beetje hoor :P en oja voordat ik het vergeet de groetjes van iedereen hier..kuss

  • 13 Februari 2007 - 22:52

    Johny:

    Hai Tom.
    Jeetje wat een verhaal, je zult wel blauwe vingers hebben van het typen.
    Mijntje heeft een goede keus gemaakt, om met jouw mee te gaan( ze is jouw wel toevertrouwd)????
    Je weet toch alles wel naar je hand te zetten, je krijgt het toch wel steeds voor elkaar.Vrijdag of Zaterdag gaan we naar Burserberg, we vinden het wel jammer je familie mis te lopen.
    tot schrijfs groetjes vanm ons allen

  • 14 Februari 2007 - 13:53

    Ronald:

    ey gast..!! k ben vanochtend op schiphol aangekomen en zit nu weer lekker vertrouwd thuis! Geniet van het reizen zolang je er lol in hebt zou ik zeggen.

    Wat doe je allemaal met die chick jonge... ik weet hoe dat gaat, backpackers op het strand haha!!

    Nouja, wel weer een super vet verhaal. Ik merk dat ik je inspiratie heb gegeven met al die lange verhalen van me hehe.. jammer dat je ze niet meer kan kopieren hea ;)

    nouja,.. tommyboy! het gaat je goed en ik hou je website in de gaten.. pleur eens ff een foto van die chick online trouwens haha

    GROETNNN!!

  • 16 Februari 2007 - 12:51

    Geert Jan En Derya:

    Heeft Mijntje er jeuk aan?

  • 16 Februari 2007 - 19:49

    Stefan:

    Heey Tommyboy. Hoe gaat die nu daarzo?? Hier alles lekker . . ik vertrek volgende week zaterdag samen met pa naar Burserberg. 2 dagen later dan de rest. Wij moeten nog ff werken. ;) Spreek je!

  • 17 Februari 2007 - 23:48

    De Boutjes:

    hey Dundee,
    long time no see mate,maar die Mijntje,heet die soms Donners van achteren? dat zou nl. betekenen dat ze heel goed met een stick overweg kan....
    afijn,zoals je al begreep gaat het gepeupel komende week naar Brand (of all places) oompie blijft lekker thuis met Lotje om haar voor te bereiden op de onvermijdelijke terugkeer naar Oene.
    het kippetje is nu naar de stip toe om carnaval te vieren met Arne Jansen (wie kent hem niet)(meisjes met rooie....)
    je nichie N wordt steeds beroemder in de paardenwereld,opa R zou vast trots op haar geweest zijn,ook neefie E heeft vandaag goeie zaken gedaan door met 11-1 te winnen van het altijd lastige Owios uut Oldebroek.
    als je nog meer kerstmannen dan wel sinterklazen tegenkomt,dan moet je even waarschuwen,want we komen er hier een paar tekort,capice??
    nou jochie,het is inmiddels 00.45 uur en nog geen spoor van het kippetje,dus pappie moet vanavond zelf het bed warm maken,die Arne heeft het voorgoed verbruid bij mij...
    om met oe moe te spreken:blijf blij,maar blijf vooral jezelf,dan kump 't weh goe....
    greetzz,Boutje1

  • 17 Februari 2007 - 23:54

    Boutje1:

    hey Dundee,
    trouwens,gin na bier geeft plezier???
    bedankt voor de tip mate,gaan we uitproberen....
    cheers,Boutje1

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 Oktober 2010

las vegas

03 Oktober 2010

las vegas

03 Oktober 2010

las vegas

05 Oktober 2007

weer ff in Bangkok

15 September 2007

Zit in Laos maar nog ff btje van aussie vertellen

Actief sinds 21 Okt. 2006
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 29533

Voorgaande reizen:

27 November 2011 - 17 Maart 2012

indonesie here we go!

30 Oktober 2010 - 11 November 2010

amerika here we come!

23 Oktober 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: